Zwroty i reklamacje
Odstąpienie od umowy
Jeśli
A) jesteś konsumentem
lub
B) jesteś osobą fizyczną, a umowa, którą zawarłeś z nami po 31 grudnia 2020 r. jest bezpośrednio związana z Twoją działalnością gospodarczą, ale nie ma dla Ciebie charakteru zawodowego
- co do zasady przysługuje Ci prawo do odstąpienia od zawartej na odległość umowy.
Od umowy możesz odstąpić, składając nam oświadczenie o odstąpieniu od umowy np. poprzez wiadomość e-mail przesłaną na adres: miju@miju.com.pl
Zwracana rzecz nie może nosić oznak użytkowania w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru (zgodnie z art. 34 ust. 4 ustawy). Za sposób wykraczający uważa się również użytkowanie towaru prowadzące do usunięcia metki firmowej Miju, która w żaden sposób nie ogranicza możliwości stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru. W przypadku stwierdzenia oznak użytkowania w sposób określony powyżej, zastrzegamy sobie prawo do obniżenia kwoty zwrotu na skutek obniżenia wartości rzeczy.
Zwracaną rzecz zwróć do nas niezwłocznie na adres: Surowieckiego 2/119, 02-785 Warszawa, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpiłeś od umowy.
Od umowy możesz odstąpić w terminie 14 dni.
Bieg czternastodniowego terminu na odstąpienie od umowy rozpoczyna się:
- dla umowy, w której wydajemy rzecz, będąc zobowiązanymi do przeniesienia jej własności - od objęcia rzeczy w posiadanie przez Ciebie lub wskazaną przez Ciebie osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach - od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części przez Ciebie lub wskazaną przez Ciebie osobę trzecią inną niż przewoźnik;
- dla treści cyfrowych - od dnia zawarcia umowy.
Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
Dokonane przez Ciebie płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy na zasadach wskazanych w regulaminie zwrócimy Ci niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania od Ciebie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
Możemy wstrzymać się ze zwrotem otrzymanej od Ciebie płatności do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Ciebie dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Pamiętaj, że prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Ci m.in. w odniesieniu do umowy:
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według Twojej specyfikacji lubsłużąca zaspokojeniu Twoich zindywidualizowanych potrzeb. Taka sytuacja ma miejsce w przypadku dostarczenia produktu personalizowanego, wykonywanego na zamówienie indywidualne. Obejmuje to wszystkie bransoletki damskie poniżej rozmiaru 15cm i powyżej rozmiaru 18cm oraz męskie poniżej rozmiaru 17cm i powyżej rozmiaru 23cm traktowane są jako produkty wykonywane na zamówienie indywidualne. Wykonanie bransoletki w rozmiarze niestandardowym wymaga modyfikacji oryginalnego wzoru, co wiąże się z bezpowrotną utratą części elementów niezbędnych do stworzenia produktu. Ponadto, ze względu na specyfikę indywidualnie dostosowanego rozmiaru, bransoletka taka nie nadaje się do dalszej odsprzedaży, co czyni ją produktem wyjątkowym, tworzonym na specjalne zamówienie Klienta. W związku z powyższym, produkty wykonane na zamówienie w niestandardowym rozmiarze nie mogą zostać zwrócone. Sprzedawca dopuszcza możliwość wymiany produktu na inny w przypadku pokrycia przez Kupującego kosztów personalizacji produktu w wysokości 50% pierwotnej wartości produktu. Zapis ten nie dotyczy damskich kolczyków, pierścionków, naszyjników i bransoletek damskich na nici.
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za Twoją wyraźną zgodą przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu Cię przez nas o utracie prawa odstąpienia od umowy.
Szczegółowe informacje na temat odstąpienia od umowy znajdziesz w naszym Regulaminie sprzedaży.
Reklamacje
W przypadku gdy zakupiony u nas towar okaże się wadliwy, masz prawo reklamować go w oparciu o rękojmię. Reklamację najlepiej złożyć na adres e-mail: miju@miju.com.pl lub drogą pocztową na adres ul. Surowieckiego 2/119, 02-785 Warszawa
Wadliwy towar należy wysłać na adres: Surowieckiego 2/119, 02-785 Warszawa
W związku z wadą możesz żądać:
- wymiany rzeczy na wolną od wad,
- usunięcia wady,
lub złożyć oświadczenie o:
- obniżeniu ceny,
- odstąpieniu od umowy – w przypadku wady istotnej.
Odpowiadamy względem Ciebie za wady stwierdzone przed upływem dwóch lat od dnia wydania rzeczy – na zasadach określonych w kodeksie cywilnym.
Rozpatrzenie Twojej reklamacji (ustosunkowanie się do niej) nastąpi w ciągu 14 dni od daty otrzymania przez nas Twojego zgłoszenia reklamacyjnego.
Więcej informacji na temat reklamacji znajdziesz w naszym Regulaminie sprzedaży.